Bij Bionest streven we ernaar dat je jouw producten niet hoeft te retourneren. Hier zijn enkele tips om dat te voorkomen:
Advies vragen
Twijfel je over een product? Vraag ons vrijblijvend om advies. Een goed advies maakt het verschil! Neem contact met ons op via e-mail (info@bionest.be).
Productinformatie
Alle extra informatie over het product staat in de productomschrijving. Als je toch een artikel wilt retourneren, is dat geen probleem. We helpen je graag verder. Hieronder vind je onze regels en een stappenplan voor het retourneren van artikelen.
Bekijk onze foto's en video's op onze website of social media kanalen om een duidelijk beeld van het product te krijgen.
Instructies
Je kunt jouw bestelling binnen 14 dagen na ontvangst, op eigen kosten, retourneren. De producten moeten worden geretourneerd in hun originele staat en verpakking, met alle bijgeleverde accessoires, ongebruikt en onbeschadigd. Het is belangrijk dat je het product niet opent of aan doppen draait, want dit kan de verzegeling verbreken en dan kunnen we het product niet meer terugnemen.
Stuur ons een e-mail met informatie over de producten die je wenst te retourneren. De kosten voor het retourneren zijn voor jouw rekening. We raden aan om het pakket aangetekend te retourneren, zodat je verzekerd bent. Het risico van retourneren ligt altijd bij jou of het bedrijf waarmee je het pakket hebt verzonden (indien aangetekend).
Binnen 14 dagen nadat wij het pakket hebben ontvangen, ontvang je het aankoopbedrag terug.
Bij omruilingen zijn de verzendkosten voor het nieuwe product voor jouw rekening.
Verkeerd product ontvangen
Het spijt ons, er is iets misgegaan bij het inpakken. Controleer altijd eerst jouw bestelling, want wanneer een product is gebruikt, kan het niet meer worden geretourneerd. Neem contact met ons op via info@bionest.be, we helpen jou graag verder!
Beschadigd of defect product ontvangen
Het kan voorkomen dat het pakket beschadigd of defect bij je aankomt, ondanks onze zorgvuldige verpakking. Als je ziet dat het pakket beschadigd is wanneer de postbode het bij je aflevert, neem het dan niet aan.
Tip: maak altijd een foto van het pakket als bewijs!
Neem contact met ons op via info@bionest.be. Vermeld in de e-mail wat er is gebeurd, de datum van levering en stuur ons foto's. Na ontvangst van jouw e-mail ontvang je instructies.
Retouren zonder e-mail worden niet in behandeling genomen.
Als je een defect product ontvangt, raden we af om zelf aan het product te knutselen. We kunnen geen geopend product terugnemen. Een opening of wijziging aan het product kan ervoor zorgen dat het helemaal niet meer werkt. We kunnen wel online advies geven en zijn verantwoordelijk voor het product.
We vragen altijd om een foto of video van het product. Zo kunnen we beoordelen of het echt defect is of dat het product misschien verkeerd wordt gebruikt. Als we vaststellen dat het product defect is, kan het worden geretourneerd. Bij ontvangst zal een onderzoek worden gestart om te bepalen wat er defect is en of het product niet opzettelijk is beschadigd.
Het kan gebeuren dat je het product laat vallen. Gelukkig kunnen de meeste producten wel tegen een stootje, maar niet allemaal. Pompen en glas zijn bijvoorbeeld zeer gevoelige producten. We zijn niet verantwoordelijk voor vallen en stoten en kunnen helaas niets voor je betekenen. Wees dus voorzichtig met je producten en berg ze veilig op na gebruik.
We streven ernaar om alles op een positieve manier op te lossen. Als je ondanks bovenstaande punten toch klachten of suggesties hebt, laat het ons dan alsjeblieft weten door te e-mailen naar info@bionest.be.
We waarderen het enorm als je jouw mening met ons deelt, want alleen dan kunnen we onszelf blijven verbeteren.